- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (60 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (103 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (249 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (306 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (167 opinii)
Bliżej budowy objazdu Bramy Nizinnej. Najtańsza oferta niewiele droższa od budżetu
Najtańsza oferta na budowę objazdu Bramy Nizinnej na kwotę prawie 13,652 mln zł przekracza budżet zarezerwowany na ten cel o nieco ponad 100 tys. zł. Jeżeli Gdańsk zdecyduje się podpisać umowę z wykonawcą, z nowego rozwiązania kierowcy skorzystają już w przyszłym roku. Dotychczasowa droga przez Bramę zostanie przekształcona w ciąg pieszo-rowerowy.
Ostatni raz, w lipcu 2020 r., Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zapowiadała wyłonienie wykonawcy robót budowlanych przed końcem 2020 roku.
Sześć firm zainteresowanych budową objazdu Bramy
Ostatecznie przetarg na realizację prac budowlanych ogłoszono dopiero w kwietniu br. W piątek (7 maja) otwarto oferty - zainteresowanie realizacją nowego układu drogowego wyraziło sześć przedsiębiorstw:
- WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - 18 298 710,00 zł,
- Budimex z Warszawy - 16 947 162,90 zł,
- B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska z Pruszcza Gd. - 13 651 770,00 zł,
- Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - 15 989 704,43 zł,
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gd. - 16 971 925,04 zł,
- Firma Budowlano-Drogowa "Prasbet" z Grudziądza - 17 325 652,08 zł.
Zgodnie z zapisami przetargu o wyłonieniu wykonawcy zdecydować miały kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz długości gwarancji na roboty budowlane (40 proc.).
Ponieważ wszyscy wykonawcy zadeklarowali udzielenie pięciu lat gwarancji, decydującym kryterium będzie cena.
Najtańsza oferta droższa od zakładanego budżetu
Miasto na realizację zadania zabezpieczyło 13 535 635 zł. Obecnie trwa analiza wszystkich ofert pod kątem prawno-formalnym. Nie została jeszcze podjęta decyzja o zwiększeniu budżetu do poziomu oferty firmy z Pruszcza Gdańskiego lub rozpisania nowego postępowania przetargowego.
Przypomnijmy, w ramach inwestycji przewidziano budowę nowej drogi w śladzie dawnej linii kolejowej do nieistniejącego już dworca Kłodno, na terenie którego planowana jest nowa zabudowa mieszkaniowo-usługowa.
Czytaj więcej:
Stare Przedmieście. Wizja planistów dla dworca Kłodno
Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku
Nowe rondo, a docelowo prosta droga do Toruńskiej
Kierowcy po przekroczeniu Opływu Motławy dojadą do nowego skrzyżowania w formie ronda, z którego będzie można wrócić do Bramy Nizinnej ul. Grodza Kamienna i stamtąd kontynuować podróż dotychczasowym układem ulicznym w kierunku Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
Docelowo od ronda zostanie wyprowadzona nowa ulica o roboczej nazwie "Nowa Chmielna", którą będzie można dojechać przez dawne tereny kolejowe bezpośrednio do ul. Toruńskiej i dalej przez ul. Chmielną do Podwala Przedmiejskiego.
Przebieg toru kolejowego w kamiennej nawierzchni
Nawierzchnia na objeździe Bramy Nizinnej zostanie wykonana z kostki kamiennej, a w jej posadzce zostanie odwzorowany odmiennym kolorem i układem kostki przebieg dawnego toru kolejowego. Odrestaurowane zostaną też ceglane mury dawnej bramy kolejowej.
Po obu stronach jezdni przewidziano chodniki z płytek betonowych o szerokości ok. 2 m. Wzdłuż jezdni od strony Bastionu Żubr powstanie także zatoka postojowa na ok. 16 samochodów. Dodatkowe miejsca parkingowe (na ok. 14 pojazdów) będą zlokalizowane wzdłuż ul. Grodza Kamienna.
Brama Nizinna tylko dla pieszych i rowerzystów
Dotychczasowa droga przez Bramę Nizinną zostanie zablokowana słupkami i oznakowana jako ciąg pieszo-rowerowy. Środkowe słupki po obu stronach bramy będą wyposażone w elektryczny mechanizm opuszczania uruchamiany pilotem np. w razie potrzeby przejazdu służb ratunkowych lub komunalnych.
Czytaj też artykuł z 2016 r.:
Nowa droga do centrum Gdańska obok Bramy Nizinnej jednak dla pieszych
Ponadto w ramach robót przewiduje się: przebudowę i budowę sieci kanalizacji deszczowej, wodociągowej i sanitarnej, realizację sieci oświetleniowej, teletechnicznej oraz gazowej.
Na wykonanie wszystkich prac budowlanych przewidziano 12 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą robót.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam samochód - ogłoszenia Trójmiasto i okolice
Opinie wybrane
-
2021-05-10 11:42
Autobus tam nie wykręci na zakręcie przy Bramie Nizinnej. (3)
Objazd powinien zostać poprowadzony jako przedłurzenie ul. Pod Zrębem, ale tu pozostaje kwestia dogadania z developerem, który kupił dawne tereny kolejowe. Miasto już wcześniej powinno się zabezpieczyć na taką możliwość.
- 38 9
-
2021-05-10 13:55
Czytaj ze zrozumieniem
"Docelowo od ronda zostanie wyprowadzona nowa ulica o roboczej nazwie "Nowa Chmielna", którą będzie można dojechać przez dawne tereny kolejowe bezpośrednio do ul. Toruńskiej"
- 2 2
-
2021-05-10 12:02
(1)
Invest Komfort jest właścicielem tych terenów. Dopóki nie skończy Brabanku i inwestycji w Gdyni, nie rozpocznie budowy na terenach dworca Kłodno. Budowa drogi na tym terenie teraz doprowadzi do jej całkowitego zniszczenia w ciągu 2 lat. Szczególnie, że znowu chcemy używać tej rozpadającej się kostki co na Chmielnej i Łąkowej. Czy serio miasto nie wyciąga żadnych wniosków i stosuje to samo rozwiązanie które się rozpada po 5 latach? Czemu rządzą nami ludzie którzy nie myślą!
- 17 3
-
2021-05-10 13:13
myślą, myślą
o przyszłych zyskach z napraw i modernizacji.
- 5 2
-
2021-05-11 04:55
Lepiej byłoby od razu zrobić Nową Chmielną, choćby i w yombach. (1)
A po budowie całego osiedla niech deweloper w ramach umowy drogowej ją przebuduje do stanu docelowego. Puszczanie ruchu w kierunku UW, pod stuletnie domy, to słabe rozwiązanie.
- 5 1
-
2021-05-11 09:51
stan drogi na Smoluchowskiego, zbudowany na płytach typu yomb pokazuje, że nie byłby to dobry pomysł
- 1 0
-
2021-05-10 19:11
Po co ten rwetes? (2)
Komu przeszkadza fakt, że ta brama wciąż jest funkcjonalna? Przecież tam jest miejsce dla samochodów, pieszych i rowerów. Jeżdżę tamtędy parę razy w roku ale zawsze to wielka przyjemność przejechać przez tą bramę. Nie lepiej odrestaurować tuż obok stary młyn przy Kamiennej Śluzie i uruchomić go? Ten młyn a nie pieszy szlak przez bramę z pewnością przyciągnie turystów.
- 8 23
-
2021-05-10 21:05
to nie młyn cymbale, a dawna elektrownia wodna (1)
- 1 4
-
2021-05-10 22:12
Ha ha ha ha....
Niezła kompromitacja. Trzeba było dołączyć fotkę swojej zadowolonej z siebie bezmyślnej facjaty. Zapomniałeś dopisać, że była to pierwsza elektrownia wodna na Ziemi i powstała, kiedy ludzie jeszcze o prądzie nie słyszeli. Trzy wieki przed tą amerykańską. Gdańszczanie byli geniuszami jak widać
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.