• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Niedługo swiatla beda co 100m (27)

    To i autobus oraz tramwaj też będzie miał światła co 100m A co za tym idzie będzie dłużej jechać:)

    • 438 140

    • (9)

      o zielonej fali pewnie można będzie pomarzyć...

      • 50 2

      • ja zaobserwowałem zieloną falę - na Havla (5)

        ale pod warunkiem że się rozpędzisz do min 80km/h.
        Co ciekawe urzędasy darmozjady brak zielonej fali kiedyś tłumaczyli uspokajaniem ruchu.
        Ot i teraz mają.

        • 28 10

        • Brak zielonej fali to większe zużycie paliwa i więcej wpada do budżetu na bombelki.

          • 21 8

        • Nie mow o urzedasach darmozjady (1)

          Pracowałam za biurkiem aż do emerytury, ludzie wierzcie mi że lepiej kopać rowy

          • 11 14

          • pytanie czy z sensem ?

            bo nie o to chodzi by przerzucać papierki z działu do działu i pielęgnować biurokrację a decyzje terenowe podejmować zza biurka nie mając do tego kompetencji czy wyobraźni.

            • 11 2

        • Jeśli masz zieloną falę przy 80km/h to będziesz miał też przy 40km/h (1)

          Będą 2 zmiany świateł zamiast jednej, ale nadal zielone.

          • 5 9

          • Raczej jakieś 30/35 km/h :)

            • 6 0

      • Skrzyżowanie na chmielnej (1)

        To taka zielona fala że mi korki smaż do żużla wróciły w całej krasie.

        • 19 3

        • bo z Podwala w Chmielną skręcają do Toruńskiej, a jest tam za krótki lewoskręt i stoją więc zajmując pas na wprost

          jak zrobią Łąkową, to część skręci już w Łąkową, i będzie luźniej.

          • 0 0

      • To się nazywa "usystematyzowanie" ruchu, cokolwiek by to znaczyło.

        • 8 0

    • (9)

      Dziękujemy urzędnikom za zakorkowanie tej części miasta!

      • 41 26

      • Człowieku, ogarnij się (3)

        ...korki są i będą coraz wieksze, nie dlatego, że przybywa przejść naziemnych a dlatego, że przybywa samochodów, bo kazdy musi mieć samochód i koniecznie jeździć nim po zakorkowanym mieście, ot taka wiejska mentalność Polaka.Pojedź sobie do np Nowego Jorku, wszak Ameryka jest "na topie" u suwerena i zobacz sobie ile tam jest podziemnych przejśc...pewnie tyle samo co w Gdańsku...

        • 27 21

        • W Ameryce nie byłem, ale akurat tam może być wiele takich przejść

          Bo to kraj zniszczony przez politykę komunikacyjną opartą o samochód.

          Z tym, że ich miasta są dość młode i często były od razu tak budowane. Dużo trudniej o to w Europie, gdzie miasta są stare i ciasne, a gęstość zaludnienia jest dużo większa.

          • 5 6

        • Jana (1)

          W Londynie i w Nowym Jorku jest ok. 200 samochodów na 1000 mieszkańców, a w Polskich meropoliach ponad 600

          • 11 1

          • Bo NY to biedaki same mieszkają, 800 z tych 1000 to bezrobotni afroamerykanie.

            • 3 2

      • Miasto, niemal w kazdym jego waznym (4)

        miejscu korkuja...nie swiatla a samochody i ich kierowcy. Założymy, ze w tramwaju jedzie 200 osób i te osoby postanawiaja pewnego dnia pojechac gdzieś tam samochodem, to co wówczas mamy? a no mamy 200 samochodow extra. No i co korkuje miasto? Sygnalizacja czy niepotrzebne samochody z roszczeniowymi kierowcami?????

        • 18 11

        • (1)

          Autobus jedzie max. 40 pare km/h, samochód 80 gdyby te 200 potrafiło się poruszać płynnie z małymi odstępami samochodem, motocyklami, skuterami, k-carami łatwymi do parkowania to wydajność drogi i niezalezność jej uzytkownikow była by większa. Tak wygląda postep, szybciej, wygodniej, niezależnie. Pakowanie ludzi do autobusu jak sardynki jednocześnie ograniczając inne możliwości transportu to komunizm w czystej postaci i blokowanie rozwoju. Polityk w konwoju zawsze szybko przejedzie.

          • 4 12

          • Ale brednie...

            • 6 0

        • misto jest korkowane głupimi decyzjami

          a nie samochodami.

          • 11 7

        • Załóżmy, że

          Zabroniona jest jazda samochodami i ulice są puste i bez korków a x razy 200 osób MUSI jechać tramwajem jak szybko zakorkują się linie tramwajowe przez gupią politykę miasta?

          • 5 5

    • wyjdź z domu (2)

      30 min wcześniej i będziesz na czas, a poza tym jadąc wolniej ,dalej i bezpieczniej dojedziesz.Im predkość bliższa predkości piechura tym szanse na wizyte u blacharza są coraz mniejsze

      • 14 33

      • Dodam 30 minut, na kolizję, nie zapominajac o dodaniu 25 minut na "mały korek" że względu na duży ruch. Później się zobaczy.

        • 6 1

      • Jak piechur zejdzie tunelem to jego szanse na przeżycie jest bardzo wysokie

        • 13 7

    • Jak nie chcesz świateł co 100m to wyprowadź się na wieś.

      Załóż gospodarstwo i będzie git.

      • 23 23

    • Bo korona ci z głowy spadnie, jak posiedzisz w wygodnym, klimatyzowanym aucie 5 minut dłużej (2)

      szkoda, że o pieszych nikt nie myśli, nadkładanie drogi, pokonywanie schodów (nie wszyscy mają 20 lat i są sprawni a windy prawie zawsze są zepsute), smród odchodów a po zmroku to strach się do tunelu zapuszczać

      • 13 5

      • niektórzy decydenci deklarują, że myślą o priorytecie pieszych

        dzięki temu powstaje własnie ten projekt. Idź i nie smuć więcej.

        • 1 0

      • Ja mam ponad 40 lat, a jakoś nie widzę problemu z pokonywaniem paru schodków. Za to nie marnuję czasu na światłach i nie zagraża mi potrącenie przez samochód.

        • 2 1

  • Brawo... (17)

    To nie jest miejsce na autostradę. Oby więcej takich...

    • 281 317

    • Pozniej nie narzekaj (4)

      Że będziesz tramwajem jechał dłużej bo światła cię będą zatrzymywaly :)

      • 51 41

      • tramwaj ma stałą prędkość i nie ma korków (3)

        światła można pod niego ustawić bez problemu ;)

        • 18 12

        • nie ma !? zobacz przy dworcu często korek tramwajów do Huciska

          • 10 5

        • I tutaj muszę się nie zgodzić. Jeżdżę tą trasą codziennie i tramwaj traci teraz 1-2min na samych światłach na Chmielnej. Jakby dorzucić kolejne mamy opóźnienie ok. 5 minut.

          • 6 5

        • widać że z ciebie teoretyk

          z "bożej łaski"...
          Bo ta tobie powiedzieli? Pewnie ten zachodnik teoretyk, co na chałturę przyjechał jakiś rok temu? I takim "kmiotkom" jak w UM paciorki sprzedają...
          Ich wiedza dotyczy zupełnie innego poziomu infrastruktury i organizacji społecznej.

          • 2 5

    • (4)

      a gdzie ekologia? dodatkowe światla to więcej spalin...

      • 32 24

      • ale mniej w powietrzu

        • 5 14

      • to nie światła kopcą (1)

        więc nie widzę problemu :)

        • 12 5

        • nie bądź taki logik - erystyk

          Chyba że jesteś ślepa kobyła z Pardubic...

          • 0 5

      • Jeden gosc

        zapewnia,ze ...niebawem bedzie 1 mil. naszych,narodowych samochodow eleltrycznych i bedzie ekologiczniej (???)Suweren juz chlodzi " bełta"

        • 7 3

    • Też jestem za naziemnymi światłami (1)

      Ale... Od ulicy Chmielnej korki znowu sięgają do żużla i na moje oko w dużej mierze winna jest źle ustawiona sygnalizacja. Zwłaszcza że są wakacje i tych korków być nie powinno.

      • 24 6

      • Problemem nie jest źle ustawiona sygnalizacja

        tylko nadmiar aut. Mniej aut - mniej korków.

        • 25 13

    • Brawo...

      To nie jest miejsce na autostradę, zróbmy tam deptak, albo basen

      • 10 7

    • Brawo. sr*wo.

      • 3 4

    • pomysł i**otyczny (1)

      lewactwo chce zawładnąć każdą dzidzinę

      • 4 11

      • A ty ...prawaku, czy tez prawiczku..

        ...myla mi sie te dwa słowa :-))), wiesz z czym się "je" lewicowe poglądy? A może wiesz , tylko tyle , że na pewno z nie " wierzę w Boga" ? Poczytaj trochę o r******h lewicowych, wiedzy nigdy za wiele

        • 6 4

    • a mówili, że i d i o t ó w nie sieją

      - kłamali

      • 2 3

  • Totalny absurd. (14)

    Tam nie ma nowych osiedli ruch prawie zerowy na łąkowej ludzi zamieszkujących garstka. Ktoś ma niezłe układy. Może lpp dało?

    • 292 230

    • Dawno tam nie byłeś skoro twierdzisz, że nie ma nowych osiedli. (7)

      A pewnie nawet nie mieszkasz w Gdańsku.

      • 73 20

      • (6)

        A owszem, jest tam pełno nowych osiedli - głównie dla turystów. Codziennie rano jeżdżę Podwalem. Codziennie rano stoję w korku na światłach przy Chmielnej. W sezonie po przejściu przechodzą zagraniczne wycieczki, a z przejazdu w Chmielną korzystają goście hotelowi. Poza sezonem, w godzinach porannych, z przejścia w trakcie jednej fazy świateł korzysta nie więcej niż 10 osób. Ergo - skrzyżowanie służy głównie turystom, zaś Gdańszczanie mieszkający na górnym tarasie, a pracujący na wschód od Motławy dostają po tyłku.

        • 40 24

        • jeżeli dojeżdża się przez centrum miast (do pracy, szkoły itp) ... (4)

          ... to trzeba się liczyć z korkami. Tak jest na całym świecie. Ta dotychczasowa (wymyślona ponad pół wieku temu) autostrada przecinająca miasto i odcinająca część centrum, była po prostu nieporozumieniem już wtedy. A teraz tym bardziej.

          • 45 15

          • Ideologie zawsze walcza i poswiecaja (2)

            Oraz nigdy nie przynosza nic dobrego.
            Chcesz "uspokojenia" ruchu na Podwalu, zbuduj przelot za fosa, przez Olszynke.
            Ale zrob to najpierw.
            Typowe dzialaniem bezmyslnych "rewolucjonistow" bez umiejetnosci przewidywania.

            • 19 15

            • najchętniej poświęcają cudze zasoby

              i wartości.

              • 7 0

            • Przecież to dzieło tych wsteczników i mitomanów z FRAG, co to mentalnie tkwią w XIX wieku. Tylko patrzeć, jak zażądają, by przed samochodem szedł ktoś z czerwoną flagą.

              • 1 2

          • Re Kibic

            Rozumiem że znasz się na żużlu ale na drogach to raczej nie ,jeszcze nie widziałem autostrady z prędkością 50KM/H człowieku zastanów się co piszesz to nawet ekspresówka nie jest .Trasa W-Z była wybudowana w latach 90 i nikt nie narzekał chyba że robiłeś w pieluchy w tamtym okresie
            Poza Hotelami nic tam więcej nie ma ,już i tak same hotele dookoła popatrz co się stało z Novotelem ,za 10-15 lat z innymi hotelami będzie podobnie a my dalej tu będziemy mieszkać.Dla kogo to ma być dla ludzi czy dla turystów ??
            jak dla turystów to wysiedlić ludzi i będzie spokój

            • 0 1

        • 10 osób na każdej zmianie świateł to dużo

          Na niektórych skrzyżowaniach na Al. Zwycięstwa praktycznie nikt nie przechodzi, a jakoś to wam nie przeszkadza.

          No i nareszcie można normalnie skręcić tam w lewo, a nie kluczyć kilka minut jakimiś brukowanymi dróżkami.

          • 20 3

    • Chłopie

      Wyjdź z domu. :)

      • 20 4

    • (1)

      pampers nie sap, dał to ksiądz koperte kulawemu deweloperowi

      • 6 10

      • Jedni dostają koperty, a inni dostawali zniżki na mieszkania.

        • 1 0

    • Poczytaj na necie o były radnym Gdańskim którego już nie ma

      a który lobbował za przejściami i to pewnie jego robota bo to towarzystwo wzajemnej adoracji

      • 9 8

    • (1)

      Szanowny Panie jeżeli uważa Pan, że na ul.Łąkowej nie ma nowych osiedli bardzo proszę udać się na spacer ......dobrze Panu zrobi zorientowanie się w temacie na który się Pan wypowiada a jak można zaobserwować nie ma Pan zielonego pojęcia. Dodam również, że nie mieszka tam "garstka"ludzi ..... chryste ....widzisz i nie grzmisz....

      • 16 7

      • No tak bo ta garstka pewnie nie ma ul.Toruńskiej zapomniałem zamknęli Toruńską i już jej na mapie nie ma

        • 0 0

  • No i świetnie. (7)

    Kolejny krok w kierunku ucywilizowania ruchu w tym rejonie miasta.

    • 187 240

    • Jeżeli ucywilizowanie ruchu oznacza większe korki i więcej spalin to masz rację...

      • 31 20

    • Już widze te korki ... (3)

      Swoja drogą, to proponuję, aby w przyszłym roku Jarmark Dominikański zaczynał się od mostu wantowego w stronę Gdanska. Wtedy korki mam z głowy, wszyscy pojada na południową.

      • 6 6

      • Qźwa..... (2)

        ..jasnowidz sie znalazł ! Korki były, sa i będa coraz wieksze ,bez wzgledu na ilość sygnalizacji.One sa bo przybywa, nie sygnalizacji a cholernych samochodów!

        • 15 8

        • jak ja lubię takie indywidua (1)

          którzy potrafią zrozumieć równania z wyłącznie jedną zmienną...

          • 5 5

          • Rownania

            poki co są...z niewiadomymi,a ze zmiennymi są...funkcje,jesli wiesz o czym pisze

            • 6 2

    • Wcześniej czy później skorzystasz z tej cywilizacji stojąc w korku i klnąc na swoje wcześniejsze opinie.

      • 5 6

    • Tak... niech tam w korkach stoją aż do rafinerii...

      Tak... niech tam w korkach stoją aż do rafinerii... . Przy okazji zasmrodzą cale centrum miasta. Naprawdę Brawo. Będzie pięknie i kolorowo, aż łza się kręci od smrodu.

      • 5 5

  • nareszcie!!!! (2)

    Brawo za decyzję.

    • 178 207

    • Brawo!

      Teraz będziesz wąchać czym pierdzą 20letnie tedeiki.

      • 18 15

    • Urzędnicy powinni beknąć za to żę kupa szmalu zostałą wydana na rozbudowy p[rzejsć podziemnych

      Czyli te wszystkie zjazdy, windy itp gdzie teraz likwiduje się te przejścia. To jest tak jakby remontować samochód wiedząc że idzie niedługo do kasacji.

      • 15 8

  • Proponuję istniejący tunel przebudować (7)

    na mieszkania socjalne dla patologii, która mieszka na Łąkowej a nie płaci za mieszkanie.

    • 187 62

    • (1)

      nie mierz wszystkich swoją miara patolu

      • 12 12

      • Gdybym mierzył swoją miarą

        to bym zakładał, że ci ludzie dbają o mieszkania, płacą za nie i nie dewastują. Ja tak właśnie robię.

        • 26 5

    • Pamietaj, ze ta "patola" (3)

      Ma prawa wyborcze i na pewno z nich skorzysta.

      • 8 3

      • (2)

        Niestety

        • 4 4

        • niestety, mówisz?

          I co?

          • 0 2

        • Ale o co ci chodzi?

          Przecież w Gdańsku, nawet w obwodach wyborczych w Dolnym Mieście wygrywa opozycja.

          • 3 2

    • W starych osiedlach mieszkańcy płacą za mieszkania.

      Znacznie gorzej jest w nowych osiedlach. Zapoznaj się z tematem zanim coś napiszesz.

      • 0 0

  • Wszystko dla dewelopera. (7)

    Przy ulicy gdzie pędzą auta nie sprzeda mieszkań po 20 000 zł za m2.

    • 216 64

    • pędzi się zupełnie coś innego

      • 6 2

    • (3)

      Hmmm już teraz nie tylko miasta oddaje grunt dla deweloperów Ale i buduje im skrzyżowania. ;) brawo brawo ;) ludzie tego nie dostrzegają;) " weź Mariolka wybuduj mi skrzyżowanie bo przecież stawiam apartamenty a trzeba jechać na około i wtedy spada atrakcyjność . Jakoś się dogadamy " nikt nie powie że robyg lub inny dewelopment nie ma kontaktów w strukturach miasta...

      • 20 10

      • (1)

        A co w tym złego? Jeśli developer buduje mieszkania, to miasto poprawia infrastrukturę w okolicy, To chyba logiczne i takie są zadania miasta?

        • 12 18

        • Poprawia infrastrukturę dla wszystkich mieszkanców miasta a nie dla użytkowników jednej nieruchomości.

          • 1 4

      • Czyli rozumiem, że miasto powinno robić, co się da, aby w mieście nikt nic nie chciał budować?

        Wszystko ma być budowane za obwodnicą i codziennie ludzie mają dojeżdżać samochodem do centrum?

        Tylko wtedy po co? Pojeździć w kółko po trasach przelotowych?

        • 6 1

    • Czyli potwierdzasz, że ruch samochodowy obniża wartość nieruchomości :) (1)

      A to argument za dalszym ograniczaniem ruchu aut na rzecz alternatyw.
      Liczba kciuków w górę jest wymowna :)

      • 11 10

      • no własnie wymowna

        • 0 0

  • Biorąc pod uwagę fakt, że nowe skrzyżowanie z Chmielną powoduje bardzo duże korki, (19)

    niech dobudowują kolejne. Natężenie ruchu jest jakie jest i mniejsze nie będzie. Namiastka pasa skrętu w lewo w Chmielną dla jadących od strony rafinerii, to inżynieryjny majstersztyk. Nie wiem, kto wymyśla takie bzdury i jeszcze bierze za to pieniądze.

    • 324 58

    • To już twój problem. Po co gratem się tam pchasz (10)

      • 25 59

      • Odezwał się knur bez samochodu

        Którego problem nie dotyczy. Ile razy przejdziesz przejściem na łąkowej? Zero

        • 41 21

      • (7)

        XXI wiek a ktoś ma problem z autami, jak z pierwszymi lokomotywami. Kury ci się nie niosą? Skoro nie jezdzisz autem to nie stoisz w korku, daj ludziom decydować, co chcą robić.

        • 22 15

        • (5)

          Pierwszy samochód powstał już w wieku osiemnastym, patenty z nim związane pojawiły się w wieku dziewiętnastym, w dwudziestym była masowa produkcja i szczyt rozwoju. Podniecać się tym wynalazkiem w wieku XXI, gdzie komunikacja indywidualna w krajach rozwiniętych przeżywa okres schyłkowy, to jak podniecać się łyżeczką do herbaty. Problem związany z takimi ludźmi, co "samochodem wszędzie" jest prosty - przez swoje decyzje uniemożliwiają innym podejmowanie własnych. Nie przejdziesz swobodnie zastawionym chodnikiem, jesteś jako pieszy spychany do tuneli, droga roweru czy pieszego przypomina zygzak wokół ścieków komunikacyjnych. To na szczęście kończy się nawet w takich mentalnie zacofanych krajach jak Polska, i ta inwestycje jest dopiero pierwszą jaskółką.

          • 25 17

          • (2)

            przestan bredzic, synek. ;poczekamy jak bedzies zmusiał sie dostac gdziec dalej o dowolnie wybranej porze w obrebie miasta.

            • 20 13

            • taxi

              • 1 5

            • No, widać poziom

              Pana kierowcy

              • 1 1

          • (1)

            A kto powiedział, że ja się autem podniecam? Jest to takie same narzędzie, jak np. komputer. Używam obu, bo inaczej w tych czasach się nie da. I wciskanie, że da sie wszędzie zbiorkomem lub rowerem to zakrzywianie rzeczywistości.

            • 13 3

            • takie same.. ? Moim zdanie takie samo. W jakim celu zabierasz głos skoro nie potrafisz poprawnie go zapisać

              • 0 0

        • Problem z samochodem polega na tym, że zajmuje bardzo dużo przestrzeni

          Przestrzeni trójwymiarowej w mieście jest ograniczona ilość.

          Jeśli jest za dużo samochodów, to zaczynają psuć przestrzeń (samochody parkowane na trawnikach, chodnikach, hałas, spaliny, korki).

          Samochód sam w sobie nie jest niczym złym. Tylko należy racjonalnie wykorzystywać przestrzeń. Z ekonomicznego punktu widzenia dużo lepiej jest wynająć 6m kw (tyle co najmniej zajmuje samochód) na plac handlowy / ogródek piwny niż na samochód.

          Wolny rynek. Zabawne jest to, że osoby przyspawane do samochodu bardzo często są wielkimi zwolennikami wolnego rynku. Ich miłość kończy się jednak w momencie odpalenia samochodu. Wtedy: darmowe parkingi w najlepszej lokalizacji.

          • 9 3

      • Bo jadę do pracy i nie zawsze mi po drodze jechać rowerem 20 km a potem komunikacją miejską kolejne 30 minut.

        • 1 0

    • (1)

      Nie wiem, za co dostajesz minusy. Lewoskręt jest na 4 auta, rano powoduje to korek.

      • 35 8

      • Będzie lewoskret na Łąkową to mniej aut będzie skrecac w Chmielną

        • 0 0

    • Zgadzam się. (1)

      Skrzyżowanie z chmielną, jego konstrukcja i cykl świateł to dramat. Środek wakacji a korki jak ja p...

      • 50 7

      • Mała podpwiedź

        Jest Jarmark . Tez na niego nie chodzę ale jeżdżę codziennie Chmielną i korek do wyjazdu z Chmielnej od strony Toruńskiej jest czasami tak ogromny, że przy zamkniętej Toruńskiej nawet lepiej zawrócić od Łąkowej

        • 6 4

    • (1)

      Jestem chory więc jestem i dlatego nie ma sensu się leczyć - to tak właśnie napisałeś odnośnie natężenia ruchu. Przejrzyj badania, zobacz co robi się na zachodzie - a Ty uważasz że wystarczy brać witaminę C na raka...nie, utrudnianie życia pieszym i rowerzystom nie pomaga kierowcom

      • 10 14

      • Daj spokój, oni nie wiedzą, co to Taylor & Francis, Springer Nature czy Elsevier, więc porządnych badań nie widzieli na oczy. A zachód znają z perspektywy all-inclusive (tylko nie na zachodzie, a w Egipcie) i miejskich legend o tym, jak to w Niemczech wszędzie można jeździć bez ograniczeń.

        • 11 6

    • Lewoskręt

      Wszystko się zgadza. Skoro zrobiono przejścia naziemne, których nie krytykuje to idźmy za ciosem. Tunel powinnien zostać zakopany a lewoskręt wydłużony aby nie tworzył korków dla jadących na wprost.

      • 14 1

    • Inżynier

      No ja też nie wiem, no szaleństwo!

      • 0 0

  • Wow (12)

    Od czasu wprowadzenia przejść na skrzyżowaniu szybciej, podwale jest w ciągłym korku w godzinach szczytu. Teraz kolejne. Zakorkujcie całe podwale.

    • 295 62

    • teraz korek będzie już na elbląskiej

      • 30 5

    • Wszystko dla deweloperów (3)

      Nie potrafimy usprawnić komunikacji miejskiej, to chociaż pogorszymy sytuację samochodów.

      • 34 11

      • (2)

        Skoro ceny mieszkan rosna to znaczy ze decyzna jest dobra, bo miasto jest lepsze, chetniej sie w nim mieszka, zyskuje, czyz nie?

        • 5 6

        • nie, z miasta robi się burel i apartamentowce dla turystów (1)

          a mieszkańcy mieszkają pod obwodnicą...

          • 12 5

          • Mieszkaja tam

            z własnego wyboru.....wszak tam sobie kupili mieszkanko, wiec m... w kubeł !

            • 3 4

    • Znaczy wróci do normy

      Sprzed budowy obwodnicy południowej. Bilans musi być na zero, mili Państwo.

      • 19 3

    • Nie smęć (1)

      wstań dziesięć minut wcześniej i będzie OKi, a poza tym predkość 20-30 bedzie dla ciebie i tobie podobnych rajdowców bardziej bezpieczna

      • 14 25

      • Spoko. Wyjdę z pracy 10 minut szybciej i będzie... ten sam mega korek zaczynający się już na wiadukcie przed akademią muzyczną.

        • 8 2

    • Korek jest przez budowe wiaduktu na trakcie

      Gamonie

      • 1 17

    • ty tracisz chwilę a pieszy oraz skrecajacy w lewo zyskują chwilę (1)

      nie wiem tylko czemu tylko twoja chwila jest więcej warta??

      • 10 6

      • Pieszy nic nie zyskuje, bo musi poczekać na zielone światło. A wdychanie spalin ma w gratisie...

        • 9 7

    • To, że prawie w każdym samochodzie siedzi tylko kierowca to już bez znaczenia ?

      • 1 0

  • przejścia, garby i zostawić po jednym pasie ruchu. (8)

    Kierowcy na rowery!!

    • 70 104

    • I gdzie niby tymi rowerami jeździć? Dróg rowerowych jak na lekarstwo (4)

      Tylko same dziwne twory - tzw. ciągi pieszo rowerowe...

      • 16 11

      • (3)

        Po odzyskanych ulicach.

        • 7 4

        • (2)

          Rowery muszą stawać na światłach tak samo, jak samochody. Chyba, że Twój, panie Kajetanie, jedzie niezależnie od świateł?

          • 5 1

          • Ale zajmuja mniej miejsca i nie smrodzą

            • 4 2

          • po banie na fury 3/4 świateł możnaby zlikwidować

            • 0 0

    • Rowerzyści na piechotę!!

      • 4 2

    • zlikwidować ruch kołowy,zostawić tylko pieszy i po problemach !!!!!

      • 3 0

    • Już to

      Widzę jak wieziesz babcię do lekarza na ramie. Wszyscy na rowery!. Słoiki przywiozły to do miasta i chcą jak w Wólce ale tak się nie da. Krasula pójdzie za rowerem ale moja żona nie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane